keskiviikko 20. huhtikuuta 2016

Karvakaverit



Onko sinulle Karva-kaverit tuttuja? 

Torstaina 7.4. kävi meillä ensimmäistä kertaa Haapajärven Martinmäen koululla Airin pienryhmässä (APR) Karva-kavereita. Haapajärven ensimmäinen Karva-kaveri -koira on nimeltään Hinku, joka on rodultaan  Espanjan vesikoira ja hänen omistajansa on Marja Vihantola, sekä Kärsämäeltä Raulin Rolle-niminen kissa. Oppilaiden kommentteja vierailun jälkeen; -”Aluksi minua vähän pelotti se koira, loppussa ei pelottanut. Se kissa oli söpö.” (Eemil)  -”Tykkäsin kissasta. Se oli ihana, karva oli ihanan pehmeä. Koirakin oli ihana. Sen turkki oli myös ihanan pehmeä. Se koira antoi mulle pusun poskelle.” (Katariina) –”Oli mukava taluttaa sitä koiraa. Olisin halunnut taluttaa sitä kissaakin.” (Joni) –”Kissa ja koira oli mukavia. Kissaa sai pitää sylissä. Koiraa sai taluttaa. Sille sai antaa napusia ja se istui ja meni maahan, kun käski.” (Miro)  -”Kissa oli hieno. Koira oli mukava.” (Iina) -”Se koira oli hieno ja sen turkki oli hieno. Se haisteli mun varvasta. Koiralla oli liivi, jossa oli tassunjälki ja sydän. Alussa minua hirvitti, lopussa ei enää. Minä silitin kissaa, se oli minun sylissä. Sen turkki oli hieno, siinä oli mustaa ja valkoista. Kun ne lähti, niin me sanottiin niille HEI!” (Petri)

Karva-Kaverit on vapaehtoisjärjestö, jonka toiminta on vielä aika uutta ja vierasta. Tänään perjantaina  8.4.2016 Karva-kavereiden toiminnan alkamisesta Suomessa on kulunut  tasan 5-vuotta. Karva-kavereista saat lisätietoa heidän nettisivuiltaan;   http://suomenkarvakaverit.fi  ja tämän alueen yhteishenkilönä toimii Rauli Kangasharju, gsm 044 988 9549, jolta saat toiminnasta tietoa lisää.  (http://karsamaki.suomenkarvakaverit.fi)  (Kuvat Airi Räisälä)







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti